ZNIKAJĄCY PŁYN CHŁODNICZY

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mufel
    Ambiente
    • 2014
    • 194

    ZNIKAJĄCY PŁYN CHŁODNICZY

    Zamieszczone przez Mickul
    Zamieszczone przez piotrek_os
    Strumyk, poduszki pod silnikiem masz całe?
    A to nie dwumas?
    obawiałem się tego stwierdzenia
  • mpiotr1984
    Classic
    • 2012
    • 27

    #2
    ZNIKAJĄCY PŁYN CHŁODNICZY

    Tak jak w temacie. Znika mi płyn z pojemnika wyrównawczego.
    W niedziele rano zapaliła mi się czerwona kontrolka informująca o wysokiej temperaturze. Sprawdziłem poziom płynu w pojemniku wyrównanwczym, było na minimum. Dolałem borygo (bo to miałem wlane wcześniej) i cały dzień było ok. W poniedziałek rano sytuacja się powtórzyła. Znowu uzupełniłem płyn. Pojechałem z tym do warsztatu, po zdjęciu wszelkich osłon nie stwierdzili żadnego wycieku. Do pojemnika wsadzili jakieś urządzenie z płynem, który zmienił kolor, co niby oznacz, że znajduje się tam dwutlenek węgla.
    Mechanik postawił diagnozę, ale niepewnie to mówił, więc proszę Was o porady co może być przyczyną znikania płynu.
    Wstępnie nie zauważyłem plam pod autem, ale teraz mam zdjętą obudowę silnika, więc będę to obserwował.

    Komentarz

    • piernik
      Elegance
      S_OCP Member
      • 2007
      • 975
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Po pierwsze jaki silnik? Może UPG do wymiany.
      Nie przegrzałeś silnika?

      Komentarz

      • rimtimtim
        Drive
        • 2007
        • 65

        #4
        Plamy po borygo nie będzie, od razu wyparuje. zobacz czy masz ślady na termostacie.
        "It's not important to be better than someone else, but to be better than yesterday."
        Prof. Jigoro Kano

        Komentarz

        • Remark
          Ambiente
          • 2010
          • 108

          #5
          Zamieszczone przez mpiotr1984
          Do pojemnika wsadzili jakieś urządzenie z płynem, który zmienił kolor, co niby oznacz, że znajduje się tam dwutlenek węgla.
          Mechanik postawił diagnozę, ale niepewnie to mówił, więc proszę Was o porady co może być przyczyną znikania płynu.
          Wstępnie nie zauważyłem plam pod autem, ale teraz mam zdjętą obudowę silnika, więc będę to obserwował.


          Witam.





          Skoro jest tak jak piszesz , to sądzę iż mechanik "mówiąc niepewnie" - chciał przygotować Cię na wydatek...


          Przykro, ale to proza życia - jeżeli nie znajdziesz wycieku tu: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53845 to przygotuj się na bardziej "poważną" naprawę , wprawdzie nie ma " oczywistych oczywistości" ale obecność dwutlenku węgla w płynie chłodniczym źle rokuje .


          Ale głowa do góry , wszystko da się naprawić i zapomnisz o problemie na długo , poczytaj również tu: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=60319 i skontaktuj się z dobrym mechanikiem .




          Pozdrawiam.

          Komentarz

          • mpiotr1984
            Classic
            • 2012
            • 27

            #6
            Zamieszczone przez piernik
            Po pierwsze jaki silnik? Może UPG do wymiany.
            Nie przegrzałeś silnika?
            1.9 tdi 110 KM, ale więcej oznaczeń nie znam ;]
            Co do silnika to raczej nie przegrzałem go, podczas jazdy co jakiś czas sprawdzam wskazania temperatury i zawsze trzymają sięw połowie wskaźnika.

            [ Dodano: Pon 16 Lip, 12 21:05 ]
            Zrobiłem tak jak Remark napisał w innym poście:

            "Charakterystycznym objawem kończącej się uszczelki jest miedzy innymi brak ogrzewania , to znaczy włącz ogrzewanie i na początku będzie, w miarę wzrostu temperatury zanik - ponieważ tworzy się poduszka powietrzna , następnie po przepchaniu powietrza w obiegu znów powrórci ogrzewanie."

            Zrobiłem taki test i u mnie tak się właśnie dzieje. Po odpaleniu silnika ustawiłem temp. na maxa i po chwili było gorąco w aucie. Podczas jazdy, po jakiś 2 km zrobiło się zimno, po czym po jakiejś minucie znowu było ciepło. Po zatrzymaniu auta (silnik działa) znowu chłodne powietrze i tak cały czas. Zauważyłem, że na postoju robi się tak co chwile. Podczas jazdy rzadziej.

            [ Dodano: Wto 17 Lip, 12 11:48 ]
            od niedzieli sprawdzam i po dobie mam o jakieś 0,5 - 1,0 cm mniej płynu w zbiorniczku niż poprzedniego dnia

            Komentarz

            • Remark
              Ambiente
              • 2010
              • 108

              #7
              Zamieszczone przez mpiotr1984
              Zauważyłem, że na postoju robi się tak co chwile. Podczas jazdy rzadziej.



              Witam.



              Dzieje się tak dlatego , iż podczas jazdy masz wyższe obroty i obieg płynu chłodniczego jest szybszy i tworząca się poduszka powietrzna jest mniej zauważalna ( odczuwalna ).



              Aby uściślić : objawy sugerują "początek końca" uszczelki ( - przerwa miedzy cylindrami - ) pompuje płyn w cylinder i dlatego nie widzisz wycieku na zewnątrz.



              Ja nie mam patentu na nieomylność... ale opisane przez Ciebie objawy sugerują pilny kontakt " z lekarzem lub farmaceutą" w zakresie mechaniki pojazdowej - jeżeli jest tak jak jak piszesz, to raczej nie oczekuj że samo się naprawi - poprostu weź to na "klatę" ...


              Powodzenia.

              Komentarz

              • mpiotr1984
                Classic
                • 2012
                • 27

                #8
                Witam,
                auto od dzisiaj rano jest u mechanika. Po naprawie napisze co było zrobione i czy to pomogło.

                Komentarz

                • alfik3000
                  Drive
                  • 2011
                  • 95

                  #9
                  Sprawdź połączenie węży idących do nagrzewnicy. Ja w swoim samochodzie właśnie na tym połączeniu miałem wyciek. Ponadto sugeruje zajrzeć pod pedały i zobaczyć czy nagrzewnica czasami nie puszcza.
                  Moje auto
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58206

                  Komentarz

                  • Remark
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 108

                    #10
                    alfik3000,

                    No proszę Cię nie przeginaj..........a o czym niby ja pisałem : Przykro, ale to proza życia - jeżeli nie znajdziesz wycieku tu: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53845 to przygotuj się na bardziej "poważną" naprawę , wprawdzie nie ma " oczywistych oczywistości" ale obecność dwutlenku węgla w płynie chłodniczym źle rokuje .


                    Ponadto:
                    Zamieszczone przez mpiotr1984
                    Witam,
                    auto od dzisiaj rano jest u mechanika. Po naprawie napisze co było zrobione i czy to pomogło.

                    Tak więc? :idea: cierpliwości wkrótce się dowiesz , a najpierw przeczytaj cały temat . Zapewne zgodzisz się ze mną iż przy nieszczelnej nagrzewnicy masz charakterystyczny zapach płynu chłodniczego (glikolu) wewnątrz samochodu + parowanie szyb .... a o tym jakoś nic nie było w temacie.... Choć niczego nie można wykluczyć w cyberprzestrzeni :lol:


                    Pozdrawiam.

                    Komentarz

                    • mpiotr1984
                      Classic
                      • 2012
                      • 27

                      #11
                      jutro będę wiedział dokładnie co było zrobione, ale na tą chwilę wiem, że głowica była krzywa/nierówna/pogięta - już nie pamiętam jak mi powiedzieli przez telefon, ale mniej więcej coś takiego. Dodatkowo uszczelka uszkodzona pomiędzy którymiś cylindrami. Założyli mi jakąś grubszą uszczelkę, ponieważ głowica była bardzo zplanowana po tym pogięciu.
                      Jutro jadę odebrać auto i wtedy będę wiedział dokładnie co tam było z tą głowicą i wtedy tu wszystko opiszę.

                      Powiedzcie mi co może być przyczyną takiego stanu głowicy (z tego co powiedzilei jest aluminiowa)??

                      Komentarz

                      • Remark
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 108

                        #12
                        mpiotr1984,



                        Witam.


                        Cóż , nie cieszy mnie iż rokowania potwierdziły się .... nie pokoi natomiast :
                        Zamieszczone przez mpiotr1984
                        Założyli mi jakąś grubszą uszczelkę, ponieważ głowica była bardzo zplanowana po tym pogięciu.

                        Na co dzień nie stosuje się takich rozwiązań , ( może źle zrozumiałeś) bo w takim przypadku to już bardziej nowa (używana głowica) .



                        Zamieszczone przez mpiotr1984
                        Powiedzcie mi co może być przyczyną takiego stanu głowicy (z tego co powiedzilei jest aluminiowa)??


                        Tak głowice są z reguły aluminiowe (stop) a bloki żeliwne , a przyczyna przeważnie ta sama : temperatura , temperatura (przegrzanie) może kilkakrotne? zrobi Ci z głowicy "banana".



                        Generalnie diesle nie lubią "butowania" .... zresztą wszystkie auta ( własne ) należy traktować z umiarem.



                        Pozdrawiam.

                        Komentarz

                        • mpiotr1984
                          Classic
                          • 2012
                          • 27

                          #13
                          Auto odebrane od "lekarza".
                          Zrobione:
                          - wymieniona uszczelka pod głowicą,
                          - wymieniona uszczelka kolektora wydechowego i ssącego,
                          - wymienione śruby do przykręcenia głowicy,
                          - wymienione gumki uszczelniające coś tam w głowicy (nie pamiętam co),
                          - planowanie głowicy,
                          - zalanie nowym płynem chłodzącym.
                          Cena: 770,00 zł.

                          Czy te zabiegi pomogły okaże się na dniach.

                          Komentarz

                          • Remark
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 108

                            #14
                            mpiotr1984,
                            Zamieszczone przez mpiotr1984
                            - wymienione gumki uszczelniające coś tam w głowicy (nie pamiętam co)

                            Witam.




                            Gumki , to uszczelniacze zaworowe które między innymi utrzymują olej tam gdzie powinien być .... jeżeli zabieg został przeprowadzony zgodnie ze sztuką a "pacjent" przeżył , to będziesz jeździł długo, długo ale z butem to Panie leciutko..... :szeroki_usmiech

                            Cena jak najbardziej umiarkowana.



                            Powodzenia.

                            Komentarz

                            • mpiotr1984
                              Classic
                              • 2012
                              • 27

                              #15
                              po pierwszej nocy zauważyłem spadek płynu o jakieś max 0,5 cm, ale mam nadzieje, że po prostu rozszedł się tam gdzie miał się rozejść (wczoraj zalany). Po tej kontroli zrobiłem dzisiaj autem 400 km i podczas jazdy i podczas kontroli płynu na postojach wszystko było ok.

                              Jutro rano się okaże czy autko wyleczone
                              ... ale z butem to Panie leciutko..... :szeroki_usmiech
                              ten but by się właśnie przydał, bo w piątek wyruszam na Niemieckie drogi do pokonania 600 km.

                              Komentarz

                              • duchpl
                                Drive
                                • 2012
                                • 64

                                #16
                                mpiotr1984, z tym spadkiem prawidłowo. Musi odparować i się ułożyć. A na resztę drogi powodzenia

                                Komentarz

                                • mpiotr1984
                                  Classic
                                  • 2012
                                  • 27

                                  #17
                                  autko po wizycie kontrolnej u "lekarza" i wszystko jest ok. Ten spadek po pierwszej nocy to było właśnie rozejście się tam gdzie trzeba. Od momentu odebrania z warsztatu zrobiłem już ponad ok 700 km i wszystko gra

                                  Dzięki za pomoc, dla Remarka klikam "pomógł"

                                  Temat do zamknięcia.

                                  Pozdrawiam

                                  [ Dodano: Czw 20 Wrz, 12 06:24 ]
                                  i problem powrócił po jakiś dwóch miesiącach od naprawy
                                  Co jakiś czas sprawdzałem poziom płynu i było ok. Od czasu naprawy zrobiłem ponad 5000 km i było wszystko w porządku. Wczoraj jadąc autem zauważyłem, że nie działa ogrzewanie. Dopiero na ustawieniu temperatury na maxa poleciało ciepłe powietrze. Ale już na 27 stopniach leciało chłodne powietrze. Dojechałem na miejsce, po chwili sprawdziłem poziom płynu i było ok. Ale dzisiaj rano sprawdziłem ponownie po nocnym postoju i płynu ubyło jakieś 2 cm i do tego płyn ma kolor mocno pomarańczowy (o ile dobrze widziałem, bo było jeszcze ciemnawo na dworze) i jest w ogóle nieprzejrzysty.

                                  Co to tym razem może być??

                                  [ Dodano: Czw 20 Wrz, 12 19:24 ]
                                  ponowna próba...podczas jazdy (20 km) działało ogrzewanie, nawet na niskiej temperaturze, a w zamian tak jakby nie działała klima. Po dojechaniu na miejsce i godzinnym postoju sprawdziłem płyn i było o jakiś 1 cm więcej niż po nocy (po nocy ubyło jakieś2 cm).
                                  Po 8 godz. postoju znowu jazda, jakieś 5 km po mieście i znowu problem z ogrzewaniem, działało tylko przy maksymalnym ustawieniu temperatury. Płyn został sprawdzony i barwa była dobra, tzn. taka jaka była podczas nalewania 2 miesiące temu.

                                  Ktoś ma jakiś pomysł co to może być??

                                  Komentarz

                                  • Remark
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 108

                                    #18
                                    Zamieszczone przez mpiotr1984
                                    Ktoś ma jakiś pomysł co to może być??

                                    Witam.



                                    Naprawa wykonana nie tak dawno a więc chyba Możesz oczekiwać w ramach gwarancji i dobrych obyczajów , sprawdzenia poprawności działania i szczelności układu ?


                                    Zwróć uwagę na to o czym pisałeś : „Założyli mi jakąś grubszą uszczelkę, ponieważ głowica była bardzo zplanowana po tym pogięciu.” – choć poddałem to w wątpliwość to może tak być że „pomysłowych Dobromirów” ci u nas dostatek ....


                                    Najpierw sprawdź czy układ nie zapowietrza się : http://forum.skodaclub.pl/viewtopic.php?f=37&t=3838


                                    Mała wydajność pompy wody +nieszczelność układu może dawać podobne objawy choć wówczas powinna wzrastać temperatura i zmiana koloru płynu potwierdzałaby to (rdza z układu).


                                    Może być uszkodzony termostat (otwarty) i wówczas o ogrzewaniu można zapomnieć ponieważ cały czas pracuje na dużym obiegu , w tym przypadku motor byłby nie dogrzany.


                                    Nie biorę pod uwagę samej nagrzewnicy...bo to naprawa (wymiana) bardziej upierdliwa od głowicy : i byłoby to wyraźne ( zapach glikolu , parowanie szyb ...)


                                    Natomiast klimatyzacja to inna bajka nie mająca nic wspólnego z płynem chłodniczym i zadaj sam sobie pytanie : czy nie przegrzałeś silnika?


                                    Tak jak na wstępie : sugeruję wizytę u mechanika , ponieważ objawy średnio mi się podobają a zima za pasem... :!:




                                    Pozdrawiam.

                                    Komentarz

                                    • mpiotr1984
                                      Classic
                                      • 2012
                                      • 27

                                      #19
                                      Ze sprawdzeniem szczelności nie będzie problemu, na bank mi to sprawdzą tam gdzie robiłem głowicę.

                                      Temperatura silnika jest cały czas taka sama jak się rozgrzeje.
                                      Co do zmiany koloru to tu jest ok, nic się nie zmieniło.

                                      Przez ostatnie dwa dni ogrzewanie działało bez zarzutu, było na odwrót - tak jak by klima w ogóle nie chłodziła.

                                      Żadnego dziwnego zapachu nie wyczułem, szyby też nie parują.

                                      Co do przegrzania silnika to raczej do tego nie doszło. Od kiedy zrobili mi uszczelkę pod głowicą to uważam na to, będąc w Niemczech nawet na ich drogach nie szalałem. Jedynie ostatnio holowałem auto jakieś 30 km, ale nie przekraczając 2000 obrotów.

                                      Nie działa mi ten link co mi podałeś. Otwiera się, ale jest info że brak takiego tematu.

                                      Pozdrawiam

                                      [ Dodano: Nie 23 Wrz, 12 22:28 ]
                                      właśnie sprawdziłem poziom płynu po 24 godzinnym postoju. Poziom jest taki jak parę dni temu, czyli jakieś 2 cm mniej niż jakiś czas temu. Płyn jest aż pomarańczowy, więc chyba jest tam rdza. W piątek sprawdzałem na rozgrzanym silniku to kolor był taki jak powinien być.

                                      Komentarz

                                      Pracuję...